“معرفی و بررسی ، نیسان لیف ۲۰۱۸ “+ فیلم

Nissan Leaf (2018) - picture 65 of 92 - Grill - image resolution: 800x600

نسل جدید نیسان لیف معرفی شد  :

اول از همه در طراحی ظاهری این خودرو می‌توان شاهد یک تحول بسیار بزرگ بود که قطعا مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

Nissan Leaf (2018) - picture 1 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

نیسان لیف (Leaf) مدل ۲۰۱۸، طراحی زیبا و جذاب‌تری نسبت به نسل پیش خود دارد. خطوط شفاف‌تر و ظاهر متفاوت آن، با وجود طراحی آینده‌نگرانه، حس خودرویی آشنا و مستحکم را القا می‌کند. سقف سبک و عقب کامپکت آن، حس حرکت را زنده می‌کند.

Nissan Leaf (2018) - picture 2 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600 نسل جدید نیسان لیف، حدود ۱ سانتی‌متر ارتفاع کمتر، ۲ سانتی‌متر عریض‌تر و ۳ سانتی‌متر طویل‌تر شده است؛ ولی سبک طراحی جدید خودرو باعث شده تا بنظر برسد بدنه‌ی خودرو بیش از این اعداد طویل‌، عریض‌ و کوتاه‌تر شده است. فاصله‌ی خودرو از زمین تغییری نکرده است.

Nissan Leaf (2018) - picture 3 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

طبق اعلام طراحان نیسان، تمایل زیادی برای کاهش بیشتر ارتفاع خودرو و استفاده از چرخ‌های بزرگ‌تر برای افزایش جذابیت بصری بدنه وجود داشت؛ تیم طراحی تا جایی که به عملکرد، وزن و قیمت خودرو آسیبی نرسد، تغییرات لازم را در نسل جدید لیف اعمال کرده‌اند. در واقع نیسان لیف، بدون توجه به برقی یا بنزینی بودن آن، اکنون خودروی به مراتب خواستنی‌تری شده است.

Nissan Leaf (2018) - picture 4 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

هرچند این انتظار وجود دارد که برای رقابت با محصولات جدید بازار از جمله تسلا مدل ۳ که یک محدوده حرکتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر دارد، از مجموعه باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعتی هم استفاده شود که هنوز بود و نبود آن در بازار اروپا از سوی شرکت خودروسازی نیسان تایید نشده است که در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان مشخص خواهد شد.

Nissan Leaf (2018) - picture 5 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

محدوده قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار را برای نسل جدید نیسان لیف داشت. اما با این حال شامل تعداد زیادی از تکنولوژی‌های جدید صنعت خودروسازی و مهم‌تر از همه، یک سیستم محرک تمام الکتریکی دریافت خواهد کرد تا پس از آن دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای سوخت‌های فصیلی نباشد. ولی به هرحال خودروهای تمام الکتریکی مشکلات خاص خود را دارند که در ادامه پیرامون آنان صحبت خواهیم کرد.

Nissan Leaf (2018) - picture 7 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

نسل جدید لیف در زمان عرضه، با بسته‌ی باتری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی و حداکثر توانایی طی ۲۴۰ کیلومتر مسافت در دسترس خواهد بود که نسخه‌ی بعد آن با کد e-Plus، با باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعتی و قابلیت طی ۳۶۰ کیلومتر با هر بار شارژ، عرضه خواهد شد.

Nissan Leaf (2018) - picture 9 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

نسل جدید لیف دارای سیستم‌هایی چون سیستم پارک و کمکی رانندگی پروپایلوت است .

Nissan Leaf (2018) - picture 11 of 92 - Front Angle - image resolution: 800x600

فناوری جدید e-Pedal نیز در نسل دوم لیف به کار رفته است؛ این فناوری اجازه می‌دهد تا فقط با پدال گاز رانندگی کنید که البته با یک کلید به راحتی غیرفعال و فعال می‌شود. در این فناوری با گاز دادن خودرو حرکت می‌کند، با کم کردن فشار روی پدال گاز، سرعت کم شده و در نهایت با برداشتن کامل پا از روی پدال، خودرو متوقف می‌شود.

Nissan Leaf (2018) - picture 13 of 92 - Rear Angle - image resolution: 800x600

در سربالایی، در صورت برداشتن پا از روی پدال گاز، خودرو بدون هیچ زحمتی به صورت کامل متوقف شده و سپس با گاز دادن، دوباره به حرکت افتاد. در سرپایینی نیز خودرو توقف کامل نکرد ولی با سرعت خیلی کمی حرکت کرد. طبق ادعای مدیران نیسان می‌توان در ۹۰ درصد شرایط از فناوری e-Pedal استفاده کرد. برخی شرکت‌ها سطح‌های مختلفی از ترمزگیری را ارئه می‌کنند ولی در e-Pedal فقط ۲ حالت فعال و غیرفعال وجود دارد که ساده و کاربردی است.

Nissan Leaf (2018) - picture 38 of 92 - Interior - image resolution: 800x600

قیمت خودرو حدود ۳۰ هزار دلار

 

منبع فیلم خودروبانک

 

Nissan Leaf (2018) - picture 40 of 92 - Interior - image resolution: 800x600Nissan Leaf (2018) - picture 47 of 92 - Interior - image resolution: 800x600Nissan Leaf (2018) - picture 43 of 92 - Interior - image resolution: 800x600